Durant 2017, l'AVT incrementarà la participació en certàmens, fires i congressos turístics, amb l'assistència a 53 esdeveniments, 21 en l'àmbit nacional i 32 en l'àmbit internacional




REDACCIÓ | COMUNITAT- El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha realitzat un balanç dels projectes que s'han dut a terme des de de l'Agència Valenciana del Turisme durant 2016. Colomer ha ressaltat que 2016 "ha permés fer un salt qualitatiu en la indústria turística".

Així, el responsable de Turisme ha destacat que en el nou model turístic "s'ha d'impulsar la singularitat, l'hospitalitat, l'aposta per nous productes turístics, la governança col·laborativa, sense oblidar el nostre objectiu prioritari, que és desestacionalitzar i rendibilitzar el sector turístic a la Comunitat".

Colomer ha incidit que "des de la Generalitat iniciem en els primers mesos d'aquesta legislatura una comissió interdepartamental de turisme de la Comunitat Valenciana de què formen part totes les secretaries autonòmiques", i ha continuat explicant que amb aquesta coordinació, "s'aconsegueix reforçar la posició del turisme a la Comunitat Valenciana com un tema d'Estat, que afecta totes les àrees del Consell i que ha de gestionar-se de forma coordinada".

En aquesta línia, Francesc Colomer ha recordat que durant 2016 "aquesta comissió ha aprovat tres comissions tècniques: una dirigida a impulsar el turisme responsable i sostenible, una altra comissió tècnica d'impuls al turisme inclusiu i integral, i una tercera comissió tècnica que se centra a dur a terme accions des de la Generalitat amb l'objectiu d'eliminar els obstacles que afecten el sector turístic i la resolució dels quals implica directament diversos departaments de l'Administració autonòmica, per a agilitzar, així, les gestions necessàries que han de realitzar empreses i destinacions turístiques.

D'una altra banda, el responsable de l'Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat que, a l'octubre de 2016, es presentà l'avantprojecte de Llei de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, amb novetats i avanços importants respecte a l'actual llei, que ja té 17 anys. Colomer ha ressaltat que la futura llei "serà consensuada, coherent i plural, i es preveu que s'aprove durant el primer semestre d'enguany".

Impuls de la governança col·laborativa i aposta per la vertebració del territori


El responsable de Turisme del Consell ha recordat que s'han dut a terme diversos convenis de col·laboració amb diferents entitats amb l'objectiu d'unir esforços per a impulsar el turisme de la Comunitat Valenciana.

En aquesta línia, Francesc Colomer ha destacat que, durant 2016, s'han impulsat 9 plans de dinamització turística entre la Generalitat, les diputacions provincials i les mancomunitats". Per al responsable de Turisme, "són un gran exemple de governança col·laborativa per a fer el nostre espai turístic més seductor i més competitiu".

Colomer ha destacat que, amb la posada en marxa d'aquests plans de competitivitat, s'ha iniciat un sistema de col·laboració pioner en el conjunt d'Espanya que uneix totes les administracions competents treballant conjuntament, amb la incorporació estratègica del sector privat, imprescindible per a generar teixit turístic.

El secretari autonòmic ha remarcat que "és fonamental apostar pel paisatge i la identitat mediterrània". Per això, Colomer ha ressaltat els convenis firmats amb les universitats públiques valencianes, que tenen entre els seus objectius "vertebrar el nou model turístic i assentar-lo en el mercat".

A més, el responsable de la política turística de la Generalitat ha insistit en el treball que es realitza per a "requalificar les infraestructures vinculades als nostres recursos i destinacions". Sobre aquest assumpte, ha ressaltat "les noves inversions que es van posar en marxa l'estiu passat a les platges per mitjà d'iniciatives noves, com ara les casetes vestidor o els equipaments lúdics i higiènics d'última generació, a més d'espais adequats a les necessitats d'oci i bany específiques de les persones amb mobilitat reduïda".

Increment de la promoció turística


Colomer ha ressaltat que, durant 2016, la Generalitat "ha fet una aposta forta per promocionar els atractius turístics de la Comunitat Valenciana en esdeveniments promocionals, com ara congressos o fires especialitzades en diversos productes turístics, ja que s'ha incrementat un 12 % la presència en aquest tipus d'esdeveniments en relació a 2015".

En concret, durant l'any 2016, s'han realitzat 177 accions de promoció, de les quals 20 han sigut fires de turisme generalistes i 28 fires de productes especialitzats. Així mateix, destaquen les accions que s'han dut a terme per a promocionar directament els productes i les destinacions turístiques de la Comunitat amb operadors turístics, bloguers especialitzats i professionals de mitjans de comunicació internacionals.

A més, s'han realitzat altres accions promocionals, com ara presentacions internacionals de destinació, missions comercials, jornades professionals, a més de la campanya de publicitat "Mediterrani en viu/Mediterranean Live".

Cal destacar que, durant 2017, l'Agència Valenciana del Turisme incrementarà la participació en certàmens, fires i congressos turístics, amb l'assistència a 53 esdeveniments d'aquestes característiques, dels quals 21 seran en l'àmbit nacional i 32, en l'àmbit internacional. Així, 29 d'aquests esdeveniments estan destinats a productes concrets, com ara el turisme actiu i de naturalesa, cicloturisme, senderisme, golf, turisme de negocis o MICE, turisme esportiu o nàutic, entre altres.

Promoció de productes turístics


D'una altra banda, Francesc Colomer ha ressaltat que, durant 2016, "des de l'Agència Valenciana del Turisme iniciem l'impuls a un nou enfocament dels productes turístics, on han començat a tindre visibilitat alguns segments que anteriorment no la tenien, com ara el turisme cultural, el turisme accessible o el turisme LGBT".

València, capital de la Ruta de la Seda


A més, Colomer ha destacat que 2016 ha sigut un any clau "per a la ciutat de València, ja que es va declarar com a capital de la Ruta de la Seda i, a més, les Falles han aconseguit la declaració com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco".

En aquesta línia, ha recordat que en 2016 "s'ha iniciat la coordinació del desenvolupament turístic de la Ruta de la Seda 2016-2020, amb la col·laboració de les diverses entitats i institucions implicades", i ha recordat que la Ruta de la Seda "és un projecte transnacional que per a nosaltres significa animar la societat, el sector turístic, l'hoteler, per a aconseguir que la Ruta de la Seda siga una de les principals opcions de l'oferta cultural de la Comunitat".

Des de l'Agència Valenciana del Turisme, "s'està treballant activament junt amb experts de les universitats de València i Saragossa i l'arquebisbat de València a estudiar rutes turístiques entorn del projecte europeu del Sant Grial, i en 2017 continuarem treballant i impulsant el turisme entorn d'aquestes rutes, perquè creiem en el gran potencial que tenen iniciatives d'aquest tipus per a impulsar la nostra història i cultura", ha afegit.

Publicar un comentario

 
Top